קידום אתרים ממומן

חברתינו מתמחה בקידום אתרים ממומן לכל סוגי העסקים

מעוניין להתחיל בקידום לאתר שלך?

נעים מאוד, גוגל אדוורדס

קידום ממומן בגוגל (PPC)

גוגל אדוורדס נחשבת כיום לפלטפורמת הפרסום המתקדמת ביותר לעסקים, הן בשל העובדה שהיא מאפשרת למפרסמים באמצעותה להגיע לקהל היעד הפוטנציאלי הממוקד שלהם בזמן אמת, כאשר הלקוח נדרש לפתרון אותו מעוניין בעל העסק למכור, והן בזכות מערכת כלי המעקב והפיתוח המתקדמת שלה, המאפשרת למפרסם לעקוב אחר ביצועי הפרסום ולנתח אותם באופן מעמיק שיוביל אותו בדרך הפרסום הנכונה ביותר לעסק שלו.

מערכת גוגל אדוורדס

פלטפורמת גוגל אדוורדס מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם את עצמם באמצעות מנוע החיפוש של גוגל או באמצעות אתרים אחרים אשר, תמורת אחוזים מהרווחים, נכונים לפרסם מודעות פרסומת של גוגל.

לפרסום במערכת גוגל אדוורדס יתרונות רבים. לפני הכל, היא קלה וישימה, גם למשתמש המתחיל. מעבר לכך, כאמור, המערכת מספקת מערך כלים מתקדם לצורך מדידה וניתוח של ביצועי קמפיין הפרסום בכל רגע נתון ומאפשרת למפרסם לשפר את תוצאות הפרסום באופן מתמיד ולמקסם את תקציב הפרסום, תוך שליטה מלאה על גובה התקציב, אותו ניתן להגדיר מחדש באופן יום יומי בכל שלב לאורך הקמפיין. יתרונות חשובים אחרים לפרסום ממומן בגוגל מתמקדים בעובדה שהפרסום ממוקד באופן אופטימלי לקהל היעד של המפרסם וייחשף רק בפני לקוחות פוטנציאליים המחפשים את המוצר או השירות המסופק על ידו, בכך שהמפרסם נדרש לשלם רק תמורת קליקים או תמורת טלפונים לבית העסק בעקבות מודעת הפרסום בגוגל ובעובדה שאיננו מחויב לתקופת זמן ורשאי לעצור את קמפיין הפרסום בכל עת שימצא לנכון.

איך בונים קמפיין PPC מצליח?

מחקר מילות מפתח

הצעד הראשון בדרך לקמפיין PPC מצליח הוא מחקר מילות מפתח באמצעותו יוגדרו מילות החיפוש הנכונות, כאשר עדיפות עליונה ניתנת למילות החיפוש הפופולאריות בקרב גולשים בתחום העיסוק של בית העסק. מומלץ לבחור במילות מפתח פופולאריות, אם כי לא כדאי לבחור במילות המפתח הפופולאריות ביותר, היות ומילות המפתח התחרותיות ביותר, יהיו היקרות ביותר.

 

הגדרת תקציב פרסום

מחירה של כל הקלקה על מודעת פרסום ממומן בגוגל נקבע בהתאם לשני פרמטרים מרכזיים :

– רמת האיכות של המודעה

– רמת הפופולאריות של מילת המפתח המקושרת להופעתה הספציפית של המודעה (כאשר מודעת פרסום אחת עשויה להיות מקושרת לכמה מילות מפתח)

ביכולתו של המפרסם הבוחר בפרסום ממומן בגוגל להגדיר בעצמו את תקרת הגג לכל מילת מפתח או להניח למערכת להגדיר את המחיר המקסימלי. במידה ותקרת המחיר שהוגדרה בידי הלקוח איננה מספקת לצורך הופעת המודעה בעמוד הראשון, המערכת תתריע בפניו על כך.

התקציב המוגדר לצורך מימון פרסום PPC הוא תקציב יומי, אך בהגדרת התקציב היומי בפועל, מערכת גוגל אדוורדס מתחשבת בתקציב הכוללני לחודש באורך ממוצע של 30.4 יום ומאפשרת לחרוג בעשרים אחוזים מעבר לתקציב היומי מבלי לחרוג מעבר לתקציב החודשי הכולל שהוקצה לצורך הפרסום. עם זאת, במידה והמפרסם בחר לשנות את התקציב היומי במהלך החודש, כלל זה לא יהיה תקף. היות וכך, אם תקציב הפרסום גדול יחסית, מומלץ לחשב את התקציב האופטימלי ליום בהתבסס על נתוני חודשי פרסום קודמים.

הנעת הלקוח לפעולה ומקסום יחס המרה

יחס המרה הוא היחס שבין מספר המבקרים הכללי באתר לבין מספר המבקרים שביצעו פעולה כזו או אחרת אשר הוגדרה כיעד שיווקי כמו רכישת מוצר / הרשמה לניוזלטר / מילוי טופס / השארת תגובה בבלוג וכדומה. קיים מגוון רחב של אופציות המרה אותן ניתן למדוד ולנתח באמצעות הכלים הייעודים של פלטפורמת גוגל אדוורדס, כאשר יחס ההמרה מהווה מדד לאפקטיביות תקציב הפרסום המושקע בקמפיין.

מעבר להגדרת קהל היעד הספציפי והגדרת מילות המפתח הנכונות ביותר כאמצעים ליצירת יחס המרה איכותי, הרי שגם לעמוד הנחיתה אליו תקשר מודעת הפרסום נודעת חשיבות מהותית.

מפרסמים רבים אינם טורחים לבנות עמוד נחיתה ייעודי לקמפיין ומסתפקים בדף נחיתה כללי כזה או אחר, ובכך, מחמיצים את מטרת הפרסום והופכים את הקמפיין כולו לאפקטיבי הרבה פחות, כשהם גורמים ללקוח שהקליק על מודעת הפרסום תמורת התשלום שלהם לגוגל, לנטוש את האתר כשהוא מאוכזב מחוסר הנגישות שלו לאינפורמציה הספציפית שפורסמה במודעה. אם באתר הלקוח, לדוגמה, מגוון רחב של מוצרים, בעוד מודעת הפרסום הציעה מוצר ספציפי במחיר משתלם, סביר להניח שהגולש לא ימצא את הזמן ואת הפניות לאתר את המוצר שפורסם במודעה מתוך מכלול המוצרים המוצגים באתר.

לעומת זאת, אם המפרסם היה מקדיש עמוד נחיתה מיוחד למוצר שפרסם או למספר מוצרים רלוונטי מצומצם, סביר להניח שהפרסום הממומן בגוגל היה עושה את העבודה ומוביל לתוצאות של ממש בשטח. כמו כן, ניתן לייצר עמוד נחיתה בדמות טופס "צור קשר" בו יוכל הגולש להשאיר את פרטיו ובעל העסק יוכל לחזור אליו לצורך ביצוע שיחת מכירה.

מומלץ לזכור שגם מבנה ועיצוב עמוד הנחיתה מהווים פרמטרים בעלי משמעות. ככל שהעיצוב יהיה רלוונטי, נקי ומזמין, סביר להניח שסיכויי השארת הפרטים מצד הלקוח הפוטנציאלי יהיו גבוהים יותר. הבלטת כפתורים מניעים לפעולה כמו "צור קשר" ואחרים תתרום אף היא להעלאת יחס ההמרה. כמו כן, מתן הצעות ייחודיות ללקוחות חוזרים, אותם ביכולתה של מערכת גוגל אדוורדס לזהות כלקוחות חוזרים, יתרום להעלאה של יחס ההמרה.

ניסוח קופירייטינג מקצועי הן למודעות והן לעמוד הנחיתה הוא צעד חשוב נוסף לצורך העלאת יחס ההמרה. מעבר לפן הניסוחי, החלק הקריטי טמון בהתאמה המלאה של המודעה למילות המפתח שבחר המפרסם. במידה וההתאמה לא תהיה אופטימלית והמפרסם יסתפק בניסוח מודעה אחת עבור קבוצת מילות מפתח, רמת האפקטיביות של הפרסום תרד בהתאמה, כאשר לקוחות בלתי רלוונטיים יקליקו על המודעה ואחוז ההמרות יצטמצם משמעותית.

ככלל, ככל שתוכן עמוד הנחיתה יהיה מדויק ומותאם היטב לתוכן מודעת הפרסום, המודעה תדורג כאיכותית יותר, וכפועל יוצא מכך – תופיע במיקום גבוה יותר ברשימת התוצאות והמחיר פר הקלקה יהיה נמוך יותר.

איך מגדירים מחיר פר הקלקה?

הגדרת מחיר פר הקלקה

חשוב לשים לב שהגדרת תקציב פר הקלקה שונה מהגדרת תקציב פרסום כולל. מחיר פר הקלקה הוא הסכום המקסימלי אותו נכון המפרסם לשלם תמורת כל מודעה / מילת מפתח. האפשרות להגדיר את המחיר פר הקלקה מאפשרת למפרסם להציע מחיר גבוה יותר למודעות / מילות מפתח שיספקו יחס המרה גבוה יותר. בפועל, המחיר עשוי להשתנות בהתאמה לרמת הפופולאריות של מילות המפתח ובהתאם לרמת איכות המודעה כפי שדורגה על ידי גוגל בהתחשב בניסוח המודעה, באיכות עמוד הנחיתה, בהיסטוריית ההקלקות, בקמפיין הפרסום ועוד.

הצעת מחיר אוטומטית

הצעות מחיר אוטומטית עבור קמפיין פרסום ממומן בגוגל מאפשרת לאלגוריתם של מערכת גוגל אדוורדס להגדיר בעצמו את התקציב תוך התבססות על מגוון פרמטרים הכרוכים ביעד המבוקש לרבות מספר ההקלקות המקסימלי, גובה מיקום הפרסום ברשימת התוצאות ועוד.

כך או כך, מכלול התשלומים עבור ההקלקות לא יחרוג מתקרת התקציב הכולל שהוגדרה מראש.

מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית?

קמפיין PPC, גם אם ישים בהחלט למשתמשים בלתי מנוסים, דורש מעקב מתמיד ויכולת ניתוח מעמיקה, תוך התאמה לשינויים הדינמיים המתחוללים מעת לעת במערכת גוגל אדוורדס. רק ניהול מדויק ונכון, המבוסס על ניסיון מקצועי רב, יוכל למקסם באופן אופטימלי את תקציב הפרסום ולספק את התוצאות המקסימליות.

ניהול קמפיין PPC עצמאי עשוי להתאים לבעלי עסקים קטנים שתקציב הפרסום שלהם מצומצם ביותר, אך אם עומד לרשותכם תקציב פרסום ראוי לשמו, חשוב ביותר להפקיד אותו בידיים מקצועיות אשר ימקסמו את פוטנציאל הפרסום הגלום בו, וימנעו משגיאות קטנות אך קריטיות שעשויות בהחלט להיות מנת חלקם של מפרסמים עצמאים ובלתי מנוסים אשר, בהתחשב בעובדה שהם חסרים את היכולות המקצועיות של מומחים בתחום, אינם מצליחים, לרוב, לנהל קמפיין PPC באופן יעיל ומקצועי, המספק יותר תוצאות בפחות עלויות.

נשמח לעמוד לשירותכם

תתחילו להרוויח יותר...

חברת Digical מתמחה בשיווק ובפרסום עסקים בעולם הדיגיטל באמצעות קידום אתרים ממומן ואורגני בגוגל ובמדיה החברתית. מאחורינו שבע שנות ניסיון מקצועי, קרוב למאה וחמישים פרויקטים מצליחים ומעגל לקוחות מרוצים במאת האחוזים. נשמח להעניק גם לכם ליווי אישי לכל אורך הדרך ולספק לכם תוצאות איכותיות בשטח לשביעות רצונכם המלאה.

השאירו פרטים

או התקשרו עכשיו